Uzdrowisko Kraków Swoszowice

Nr telefonu do kontaktu 12 254 78 11
email formularza kontaktu rezerwacja@uzdrowisko.krakow.pl

30-698 Kraków, ul. Kąpielowa 70

Uzdrowisko Swoszowice - to malownicza oaza zieleni w południowo-wschodniej części Krakowa, obejmująca zabytkowy park zdrojowy, tereny leśne oraz zielony pas rzeki Wilgi, które są idealnym miejscem rekreacji i wypoczynku.

Największym skarbem Uzdrowiska, któremu Swoszowice zawdzięcza renomę i uznanie w Polsce i niemal całej Europie, są wody lecznicze. Firma, Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp.z o.o. oferująca lecznictwo uzdrowiskowe w oparciu o wody siarczkowe stara się odpowiednio spożytkować ten dar natury. Ok. 20 mln lat temu okolice Swoszowic tworzyły płytką zatokę morza mioceńskiego, w której z wody wytrącał się m.in. gips i baryt. Krążąca pod ziemią woda wyługowała z gipsu siarkę, która pojawiła się w Swoszowicach w postaci nasiąkniętych nią margli albo też w stanie rodzimym w gniazdach.

W oparciu o posiadane zasoby naturalne specjalizujemy się w leczeniu i profilaktyce schorzeń:

• reumatologicznych (choroby zwyrodnieniowe stawów i kręgosłupa,
  • zesztywniające zapalenie stawów,kręgosłupa, łuszczycowego zapalenia stawów, entezopatie układu mięśniowo wiązadłowego),
  • pourazowych narządu ruchu,
  • pooperacyjnych narządu ruchu,
  • wybranych neurologicznych,
  • dermatologicznych (łuszczyca).

Efektem terapii uzdrowiskowej jest złagodzenie bólu, usprawnienie stawów, zahamowanie stanów chorobowych. Skuteczność leczenia jest wysoka, gdyż poprawa stanu zdrowia występuje średnio u 85% leczonych osób. Wykonywane w Uzdrowisku zabiegi mają zastosowanie również w procesie odnowy biologicznej organizmu. Zapraszamy na lecznicze kąpiele siarczkowe oraz pełną gamę innych zabiegów zdrowotnych Zabiegi nasze poprawiają samopoczucie i dodają życiowej energii.

Wskazania do leczenia w Swoszowicach:

• schorzenia i stany pourazowe narządów ruchu,
  • choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa i stawów,
  • choroby reumatoidalne,
  • zapalenia okołostawowe,
  • nerwobóle,
  • schorzenia dermatologiczne (łuszczyca).

Stosowane u nas do kąpieli leczniczych wody siarczkowe, to wody siarczanowo-wodorowęglanowo-wapniowo-magnezowe zawierające też wiele innych mikroelementów. Głównym czynnikiem aktywnie działającym w naszych wodach jest - jon siarczkowy, który bardzo dobrze wchłania się przez skórę do wszystkich tkanek organizmu, zapobiega niszczeniu tkanek przez procesy zapalne, zapobiega uszkodzeniu naczyń krwionośnych i poprawia krwiobieg. Kąpiele siarczkowe działają regenerująco na tkankę łączną, co sprzyja leczeniu chorób reumatycznych, chorób zwyrodnieniowych stawów, a także korzystnie działają w miażdżycy naczyń tętniczych. Mają również działanie odtruwające np. przy zatruciach ołowiem. Zalety lecznicze wód siarczkowych ze Swoszowic podkreślają wyniki badań naukowych i stawiają nasz ośrodek na czele uzdrowisk polskich.

Lokalizacja

Kraków, małopolskie